Plakat to szczególna forma reklamowa, która wyróżnia się większym formatem wynoszącym przynajniej A3, a także przekazywaniem informacji głównie za pomocą grafiki, a nie tekstów. Informacje tekstowe są w przypadku plakatu bardzo oszczędne i ograniczające się do niezbędnego minimum.
Projektowanie plakatów jest sztuką o dość długiej historii i może przysporzyć problemów. Mamy do dyspozycji względnie duży format, ale eksponowany w miejscach w których nieczęsto jest czas na czytanie informacji, więc pojawia się pytanie jak efektownie przekazać komunikat za pomocą tylko grafiki lekko wspomaganej tekstami? Sztuka bywa niełatwa szczególnie ze względu na różne oczekiwania klientów względem plakatu.
Plakat jest nośnikiem zdecydowanie innym niż ulotki, aczkolwiek ulotki także można projektować oszczędnie i operować głównie grafiką. Plakat przeładowany informacjami tekstowymi staje się afiszem, który ma za zadanie właśnie przekazać informacje tekstowo, a plakat ma przekazywać informacje i skojarzenia głównie przy użyciu form graficznych.
Na szczęście sytuacja jest tylko pozornie skomplikowana, a z projektowaniem w formacie plakatowym radzimy sobie doskonale jak z każdym innym projektem. :)
Obsługujemy pliki cookies. Jeśli uważasz, że to jest ok, po prostu kliknij "Akceptuj wszystko". Możesz też wybrać, jakie chcesz ciasteczka, klikając "Ustawienia".
Przeczytaj naszą politykę cookie